Sunday, November 2, 2008

What a week..



Ari Khamis lepas entah mimpi apa aku bangun awal. Cadangnya nak surf sebelum start keje. Lagi pun nak tunjuk datang awal skit kat bos. 745 am aku dah kuar dari umah. Bersemangat dah nak pegi awal. Masuk kereta terus panaskan enjin.

Lepas start kete biasanya rutin aku adalah menurun kan cermin kete sebab malas nak pasang aircond. Nasib aku baik sikit ari tuh sebab aku tengok dulu cermin sebelum aku turunkan. Bila paling ke cermin dah retak seribu. Aduss.. sapa la yang punya angkara ni. Ada ke aku terkacau bini orang ke, awek orang ke.. Hmm rasanya idak le ada.

Nasib aku baik lagi sebab cermin aku ni dah bertinted windowsnya. So, cermin aku hanya retak seribu tapi idak la berkecai. Aku check barang dalam kete kalau ada aku teringgal duit atau barang-barang yang berharga pun takde jugak. Malaun mana la yang pecahkan cermin aku ni. Sabar aje la.

Kawan aku cakap semua yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin ada lagi zakat yang tak berbayar ni. hehehe

2 comments:

Sahaini said...

Semoga selamat dunia akhirat. takpe, cermin kereta aje yang pecah. (Chul pun pecah windscreen depan, tapi sebab overheat katanya, agaknya)

Kalau insurans kau ada include windscreen, boleh claim (ramai yang beranggapan, cermin tingkap tak ada dalam coverage, tapi sebenar ia termasuk)

astig said...

my car punye cermin pun kene pecah... mamat mane ntah yg pecahkan cermin, pastu ley amek laptop aku... anginnnn.... laptp ilang takpe, sbb da season, cermin kete tu yg tak tahan,,,,, seb baek de simpan duet , da lah hujung sem.... geram geram.... musim agaknyer!