Thursday, June 12, 2008

Hairan aku melihatnya..


Nama aku naik untuk committee AGM kompeni berhad ini. hairan aku dalam banyak banyak nama yang boleh dicalonkan, nama aku jugak naik. bukan aku tak mahu tapi banyak lagi perkara lain yang aku harus uruskan dari membuat keje keje amal ini. bukan mereka tak tau aku ada 2 date line ari ni. saje carik pasal dengan aku.

Aku pergi dengan kereta sendiri walaupun kompeni ini hujungnya ada berhad. kenapa aku tak boleh pakai kereta kompeni. munkin pangkat membezakan mereka yang wajar memandu kereta kereta yang bakal menyambut ulang tahun jubli gansa dan perak pada tahun ini. biarkan aje la. aku masih lagi memegang prinsip yang sering dibualkan oleh mereka mereka yang mencari rezeki bersama sama aku. "redha aje la". Kerja tetap diteruskan walau hati tidak keruan.

Hairan aku melihat mereka mereka yang digelar shareholder bersama dengan proxy yang datang pada majlis ini. datang dari jauh semata mata hendak mendapatkan baucher kfc yang nilainya pada aku lagi mahal dari minyak yang telah mereka gunakan. bila ada mereka yang berkelahi kerana baucher itu sudah aku bayangkan yang baucher itu lebih penting dari pembentangan di dalam meeting nanti.

Makin hairan lagi aku melihat mereka datang dengan beg beg yang besar dari beg tangan. mungkin banyak file yang mereka bawa tapi rupanya, untuk mengisi bekalan untuk dibawa pulang. belum pernah aku melihat orang membawa bekas makanan untk mengisi makanan semasa jamuan buffet di hotel sebelum ini. paling parah bila ada yang membawa 'plus' kecil untuk diisikan bihun goreng. pikir aku, arghh sebab itulah mereka kaya, kedekut rupanya. dari hampir 500 orang yang hadir, hampir separuh berperangai begitu. habis makanan ditapau pulang, borang aduan pun ditapau untuk dijual.. mungkin.. tiada siapa yang tahu.



No comments: