Thursday, December 18, 2008

Rejected..


Di dalam sebuah bilik.

boss : Yes, mau sign ka. Cannot la, no free sign.

pekerja : hahaha takde la boss, mau cuti la.

boss : Cuti lagi ka. Banyak lagi ka you punya cuti.

pekerja : Ada skit lagi boss mau habiskan cuti. Just one day on 26th.

boss : Cannot la, semua orang cuti. Opis takde orang. I'm so sorry la.

pekerja : Just one day boss.

boss : I'm really sorry, cannot. I serius ni. You tak boleh cuti. Bukan I tak mau kasi. Tapi you tau la big boss. Every morning he lectured me. Cannot simply approved leave, cannot simply give high marks for KPI. Abis la I lepas ni everybody tak suka sama saya. I serius ni, tak boleh kasik you cuti. Sorry ok. Next year you cuti la banyak-banyak. You teman la sama Tuan dia sorang kat opis. He very bad boy you know. You kasik tengok la sama dia.

pekerja : So I tak boleh cuti la ni.

boss : So sorry la. You teman la Tuan. He alone in the office. Bukan I tak mau kasik. You tau la, sume orang pun cuti. You punch in the morning the you party la. Big boss pun cuti.

pekerja : Ok la boss.

Perkerja pun keluar dari bilik sambil tersenyum dan dalam hati ada sikit keciwa la..

1 comment:

azure said...

Pekerja tu pun ambillah MC pada 26 tu.